Internal competitive

The internal competitive examinations for engineers and technical staff (male and female) are open to staff working at the French Institute of Science and Technology for Transport, Development and Networks (IFSTTAR).

 

 

Concours internes d'ingénieurs et de personnels techniques de la recherche

Des concours internes sont ouverts à l'Institut français des sciences et technologies des transports, de l’aménagement et des réseaux (IFSTTAR) afin de pourvoir des emplois d'ingénieurs et de personnels techniques (femmes et hommes).

Date limite de retrait des dossiers de candidature : 12 mai 2017 à 17h.

Date limite d’envoi des dossiers complets de candidature : 12 mai 2017 uniquement par voie électronique à l’adresse suivante : ita-concours(at)ifsttar.fr

 Cliquez sur une catégorie de poste pour accéder à la présentation détaillée des postes ouverts :

  • 3D X-ray microtomographic imagery platform for investigating the behaviour of materials and structures subjected to thermo-hydro-mechanical stresses - Navier MAST/GERS

    The 3D X-ray microtomographic imagery platform is used to investigate the behaviour of materials and structures. It is able to investigate scales ranging from micrometres to about ten centimetres and can be used on a very wide variety of materials with possible civil engineering, energy and transport applications. The specimens are subjected to mechanical, thermal and hydric stresses that are representative of the real in-service conditions of the studied materials.

     

    This facility is managed by the Navier laboratory, a research unit that is jointly managed by the École des Ponts ParisTech, the CNRS, Ifsttar MAST and Ifsttar GERS.

  • Circular fatigue test track and test benches for pavement structures - IFSTTAR MAST

    The pavement fatigue test track allows IFSTTAR to carry out accelerated tests on real pavement structures under heavy loads up to a severe level of damage. The performance of this carousel (four 20 metre arms each bearing loads of between 45 to 130 kN at a maximum speed of 100 km/h), makes it one of the largest facilities of this type in the world. In addition to the circular test track, the laboratory has two linear traffic simulators for smaller scale tests to measure the ability or road structures, surfacings or road elements to withstand traffic loads.

     

    Download the carousel information flyer of find more information on the website of Lames (Laboratory for Modelling Experimentation and Survey of Transport Infrastructures) which is part of MAST (Materials and Structures Department)

Procédure

Les dossiers de candidature doivent parvenir au plus tard le 12 mai 2017, uniquement par courrier électronique, à l’adresse suivante : ita-concours(at)ifsttar.fr

Un accusé de réception vous sera délivré en retour lors de la réception de votre dossier.

Votre dossier doit être envoyé sous l’intitulé suivant :

  • NOM-Prénom-CI-corpspostulé
  • Exemple : DUPONT-Martin-2017-CI-IE